.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای پیشگیری از فشار خون بالا چقدر ورزش کنیم؟
با افزایش سن احتمال ابتلای افراد به فشار خون بالا هم بیشتر می شود، اما ورزش هفتگی کافی می تواند تا حد زیادی جلوی آن را بگیرد.

شمال نیوز: اگر بخواهید از بیماری های قلبی در میان سالی و کهنسالی دور بمانید، یکی از توصیه های همیشگی ورزش کردن است. یکی از آخرین پژوهش های بلندمدتی که در این زمینه انجام شد، نشان داد که اگر می خواهید با افزایش سن در برابر فشار خون بالا ایمن باشید، باید سطح ورزش خود را تا میانسالی بالا نگه دارید.

 

اما بر اساس مطالعه ای که بر روی بیش از ۵۰۰۰ نفر در ایالات متحده انجام شد، معلوم شد که عوامل اجتماعی می تواند انجام این کار را برای برخی از افراد دشوارتر کند.

 

کریستن بیبینز-دومینگو، نویسنده و اپیدمیولوژیست از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «مطالعات متعدد نشان داده اند که ورزش فشار خون را کاهش می دهد، اما پژوهش جدید نشان می دهد که حفظ فعالیت بدنی در دوران بزرگسالی – در سطوح بالاتر از آنچه قبلاً توصیه می شد – ممکن است به شکلی ویژه برای جلوگیری از فشار خون بالا مهم باشد.»

 

فشار خون بالا یک وضعیت جدی است که میلیاردها نفر در سراسر جهان به آن دچاراند. این مشکل می تواند به حمله قلبی و سکته منجر شود و همچنین یک عامل تشدیدکننده برای ابتلا به زوال عقل در کهنسالی است.

 

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تقریبا از هر چهار مرد و از هر پنج زن یک نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند . اما بیشتر افراد مبتلا به فشار خون بالا حتی از مشکل خود خبر هم ندارند. به همین دلیل است که اغلب به آن «قاتل خاموش» می گویند.

 

با این حال، راه هایی برای کنترل فشار خون بالا وجود دارند که یکی از آنها ورزش است.

 

بیش از ۵۱۰۰ بزرگسال در این مطالعه انتخاب شدند و سلامت آنها طی سه دهه با ارزیابی های فیزیکی و پرسش نامه هایی در مورد عادات ورزشی، وضعیت سیگار کشیدن و مصرف الکل بررسی شد.

 

در هر ارزیابی بالینی، فشار خون سه بار به فاصله یک دقیقه اندازه گیری شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها، شرکت کنندگان بر اساس نژاد و جنسیت به چهار دسته تقسیم شدند.

 

در کل سطح فعالیت بدنی از ۱۸ به ۴۰ سالگی کاهش یافته است و با کاهش فعالیت بدنی در دهه های متوالی، نرخ ابتلا به فشار خون بالا افزایش یافته است.

 

به گفته محققان، این نشان می دهد که دوران جوانی فرصت مهمی برای مداخله جهت پیشگیری از فشار خون بالا در میانسالی است.

 

جیسون ناگاتا، سرپرست تیم تحقیق، می گوید : «تقریبا نیمی از شرکت کنندگان ما در دوران جوانی دارای سطوح پایین تری از فعالیت بدنی بودند که به طور قابل توجهی با شروع فشار خون بالا مرتبط است. این نشان می دهد که ما باید حداقل استانداردهای فعالیت بدنی را افزایش دهیم.»

 

محققان با مشاهده افرادی که در اوایل بزرگسالی پنج ساعت در هفته – دو برابر حداقل مقدار توصیه شده برای بزرگسالان – ورزش با شدت متوسط ​​انجام داده بودند، دریافتند  که این سطح از فعالیت خطر ابتلا به فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، به ویژه اگر افراد عادت ورزشی خود را تا ۶۰ سالگی ادامه دهند.

 

بنابراین اگرچه در حال حاضر دو ساعت و نیم فعالیت ورزشی با شدت متوسط به عنوان یک توصیه عمومی مطرح است، اما برای کاهش قابل توجه خطر ابتلا به فشار خون بالا بهتر است که آن  را به ۵ ساعت برسانید.

 

البته افزایش فعالیت بدنی هفتگی در دورانی که تصمیمات مهم زندگی گرفته می شوند و مسئولیت های فزاینده ای ایجاد می شوند، آسان نیست.

 

این مسئله به ویژه بعد از دوران دبیرستان تشدید می شود، زیرا جوانان به دانشگاه یا بازار کار وارد می شوند، بچه دار می شوند و اوقات فراغتشان کم و کمتر می شود و لازم است که برای آن یک برنامه ریزی دقیق و درست انجام شود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.109 seconds.